Kejsaren 5 år!!

Slutet av inlägget innehåller adlinks för Arket.

Handen upp alla ni som varit med sedan Kejsaren föddes för fem år sedan? Kan inte riktigt förstå vart tiden tar vägen. Det är verkligen inte en klyscha att tiden går fort när man har barn🤣🙈. I söndags fyllde han fem och det var stoooort!!!

Kejsaren delar födelsedag med min käre far. Väldigt tacksamt för en ständigt förvirrade person som jag att ha en födelsedag mindre att komma ihåg så det blev födelsedags-sång för både stor och liten kring bordet igår. Kejsaren hade önskat sig ett piratskepp fullt med godis och kakor så – vad gör man inte! Jag tog ett av hans åttahundrafemtionelva playmobil piratskepp som han har och fyllde det med en massa gottis. Uppskattades av både stora och små kan jag säga. Annars så la jag ner noll minuter på att baka och köpte färdiga frystårtor som exakt alla alltid älskar. Mitt bästa lifehack ever att strunta i tårtbakning (som ingen ändå äter) och köpa färdiga istället.

Här hemma kör vi att den som inte fyller år får något litet också. Både jag och V är uppvuxen med kompensationspresent så vi tar med den traditionen till våra små också. Behöver inte vara något märkvärdigt utan det är mest känsla av att också få vara viktig och öppna paket.

Eftersom det var ett tag sedan jag uppdaterade här inne så har jag ju massor att berätta kring vårt nya gamla hus och med renoveringarna. Jag får ta det lite bit för bit. Till helgen kommer grävaren som ska börja förbereda för poolen. Vi har inte kunnat bestämma oss och har ändrat vår beställning ett par gånger så om allt går som det ska så har vi iallafall en pool till slutet av sommaren.

Just nu sitter jag och plöjer nätet på härlig vår-inspiration. Den HÄR kudden kommer vara lika fin i glasverandan som ute på altanen. Likaså den HÄR pläden. Värmande och skitfin!!! Den HÄR tänker jag att jag vill ha vid fåtöljen i köket. Å vem vill inte ha en vas som heter Confetti!?! Kolla in den HÄR härliga vasen! Blir bara sååå glad av den :D! Dessa tygservetter vill jag duka med utomhus till ljudet av skrattande barn och värmande sol. Älskar rutigt!! Finns även rosa/beige randiga HÄR.

Nu ska jag dra igång jobbdagen och det blir både att sitta med administrativa saker (triiist) och lite kreativt jobb. Vad hittar ni på idag?

KRAM

// Marika

Författare: Marika

Välkommen till min feelgood-eller-feel-precis-vad-du-vill-blogg! Jag som skriver är obotlig inredningsnörd, en smula inredningsstörd, en obotlig optimist realist, hon som vågade hoppa, som vågade falla och hon plocka upp sig själv igen. Jag känner för mycket hela tiden och stolt HSP-are, mor till fyra underbaringar, sambo och fästmö med en förkärlek till livets djup och vardagspsykologi. Lever efter "Ibland måste man trampa runt i bajsträsket ett tag, innan man når Rivieran!" och det är dumt att inte våga chansa. Så luta dig tillbaka och låt dig inspireras eller konfunderas av mina bilder och texter. Varmt välkommen! KRAM //Marika

Lämna en kommentar